un gand... doua ganduri...

"Daca ai indragit Muntele, nu cauti doar teluri deosebite si trasee foarte grele. Acelasi pret pot avea zilele cand, hoinar acolo sus, incerci sa redevii o modesta particica din natura, echilibrat si simplu, asimiland cu toate simturile armonia si linistea inconjuratoare" (Ionel Coman)
Descărcare topo-uri:

Pentru descărcarea topo-urilor traseelor de alpinism la rezoluţie mare trebuie accesată pagina "alpinism şi escaladă - descrieri si schiţe", iar de acolo se acceseaza linkul "topo" din dreptul traseului dorit. Odata deschisa imaginea se dă clic dreapta cu mouse-ul si se selecteaza "save image as"

miercuri, 9 mai 2012

Cheile Turzii - Grota Sanşil, varianta cu tunel

Grota Sanşil, varianta cu tunel

Intrarea în traseu e marcată cu vopsea roşie. Există trei variante ale acestui traseu:
1-varianta cu grotă
2-varianta cu ieşire în creastă
3-varianta cu tunel

Noi am ales-o pe cea de-a treia pentru ideea de a traversa peretele stâncos dintr-o parte în alta prin tunelul respectiv.
-Prima lungime e comună tuturor celor trei variante. Se urcă vertical, cu o mică deviaţie stânga spre finalul lungimii. Regruparea este relativ comodă, pe o platformă înierbată, lângă un copac.

-A două lungime pleacă cu o traversare orizontală spre dreapta, peste o muchie, apoi un metru doi în sus după care iarăşi dreapta până la baza unei grote. Aici se regrupează pentru varianta cu ieşire în creastă, variantă care pleacă de la grotă în sus printr-un horn. Pentru varianta cu tunel nu se regrupează aici. Se continuă traversarea spre dreapta pe la baza grotei, apoi tot spre dreapta până ce întâlnim un mic jgheab ce duce spre o altă grotă aflată la vreo 8 metri mai sus. Se urcă pe partea stângă a acestui jgheab câţiva metri apoi se traversează drapta spre baza grotei urcând încă vreo 4 metri până la regrupare.

Pentru retragere se traversează tunelul şi se rapelează de partea cealaltă a peretelui până pe un vâlcel. De la baza locului de rapel se traversează vâlcelul apoi se urcă pe cealaltă muchie pe o potecuţă puţin vizibilă. În partea superioară a acestei muchii se ţine curba de nivel spre dreapta apoi se prinde o potecuţă spre stânga ce se intersectează la câteva zeci de metri cu o altă potecă foarte bătută. Urmând-o spre stânga se ajunge la ieşirea din Creasta Sanşil de unde se poate coborâ pe vâlcel. Urmând-o spre dreapta se coboară prin pădure până la râu pe care ori îl traversăm descălţându-ne, ori îl urmăm în amote până la locul de campare.

I love climbing
Plecarea în a doua lungime începe cu o traversare spre dreapta
regruparea de la intrarea în tunel
Mihai la intrarea în jgheab
"Ză tunel"
Pe tobogan, la vale
Profil de alpinisti
Pregatirea rapelului de cealalta parte a tunelului
Iesirea din tunel (multumesc Andrei & Rose). Pe creastă... Ruxache si Despot
Ruxache pe Creasta Sansil
Ce de alpinisti !!! (aici pe retragere)

Ajunşi "la bază" mâncăm ceva apoi strângem tot şi-o tăiem spre Bucureşti cu marele regret că nu am putut rămâne mai multe zile. Dar nu-i nimic, vom reveni....