un gand... doua ganduri...

"Daca ai indragit Muntele, nu cauti doar teluri deosebite si trasee foarte grele. Acelasi pret pot avea zilele cand, hoinar acolo sus, incerci sa redevii o modesta particica din natura, echilibrat si simplu, asimiland cu toate simturile armonia si linistea inconjuratoare" (Ionel Coman)
Descărcare topo-uri:

Pentru descărcarea topo-urilor traseelor de alpinism la rezoluţie mare trebuie accesată pagina "alpinism şi escaladă - descrieri si schiţe", iar de acolo se acceseaza linkul "topo" din dreptul traseului dorit. Odata deschisa imaginea se dă clic dreapta cu mouse-ul si se selecteaza "save image as"

miercuri, 18 iulie 2012

Căţărare la Peştera Muierilor cu mici peripeţii (6-8 iulie 2012)

De mai multe ori am avut în plan să căţărăm la Peştera Muierilor însă niciodată pînă acum dorinţa nu s-a materializat.
Plecăm în trei, eu, Angi şi Dana, de vineri dimineaţă. Pe drum facem nelipsita oprire la Dealul Negru pentru a savura cîţiva smolşi apoi ne continuăm traseul pe drumuri ce devin din ce în ce mai cunoscute. Aproape că ştiu fiecare curbă, fiecare copac, fiecare bucăţică de şosea.

Ajungem în Cheile Galbenului destul de devreme. Vremea e bună, ceva nori, ceva soare, nici prea prea nici foarte foarte. Studiem harta zonelor de căţărare şi pentru azi alegem ceva de escaladă, mai precis zona C aflată la ieşirea din peşteră.

Începem cu ceva uşor aflat la dreapta ieşirii din peşteră. Gabi, 6- 8metri. Ne încălzim pe el după care vine rîndul lui IXI 4+, 22m. Fetele se dau şi ele cap pe acestea, iar Danei, fiind ultima, îi revine sarcina de a da manşa jos. Nu ştie cum s-o facă fiind prima dată cînd trebuie să execute astfel de manevre, dar, după cîteva explicaţii, n-are încotro şi se conformează. Şi reuşeşte.

Trecem puţin spre dreapta pentru a încerca traseul Solo 5+/6- 13m. Prima se bagă Angi care, în loc s-o ia pe faţă se bagă puţin în stînga pe o zonă cu iarbă şi boscheţi. Tot chinuindu-se pe acolo reuşeşte să lovească un bolovan cam cît un pepene galben, bolovan ce nu găseşte altă direcţie de coborîre decît cea pe care mă aflu eu. Îngerul păzitor a fost pe fază căci fix la jumătate de metru de mine bolovanul cade pe o bucată de stîncă spărgîndu-se în două, o bucată luînd-o prin dreapta mea, iar alta prin stînga. Rămîn puţin pe gînduri imaginîndu-mi acel bolovan pe picior. Clar m-ar fi scos din funcţiune.
Trecem peste moment şi continuăm să ne dăm pe acel traseu, iar după ce-l facem cu toţii începe să picure. Din fericire doar cîteva picături.

Dana pe "Gabi"
Angi in "Solo"

Plecăm spre partea stîngă a ieşirii din peşteră unde ne încercăm puterile pe trasee puţin mai dificile.
Simona 6+, 17m. Un traseu frumuşel cu o mică surplombă în partea superioară după care urmează Geta 7-, 21m cu o intrare mai dificilă dar frumos per ansamblu.

In "Simona"
In "Geta" 7-

Distractie in prima zi

Plecăm să căutăm locuri de cort dincolo de parcarea mare de la intrarea în peşteră. Este o pădure frumoasă cu multe locuri bune de pus cortul. Campăm, facem haz de Dana care caută să-şi monteze cortul cu capul la nord ca să nu i se strice fengşuiul, mîncăm şi dormim.