un gand... doua ganduri...

"Daca ai indragit Muntele, nu cauti doar teluri deosebite si trasee foarte grele. Acelasi pret pot avea zilele cand, hoinar acolo sus, incerci sa redevii o modesta particica din natura, echilibrat si simplu, asimiland cu toate simturile armonia si linistea inconjuratoare" (Ionel Coman)
Descărcare topo-uri:

Pentru descărcarea topo-urilor traseelor de alpinism la rezoluţie mare trebuie accesată pagina "alpinism şi escaladă - descrieri si schiţe", iar de acolo se acceseaza linkul "topo" din dreptul traseului dorit. Odata deschisa imaginea se dă clic dreapta cu mouse-ul si se selecteaza "save image as"

sâmbătă, 8 februarie 2014

Piatra Craiului - De la Cerdacul Stanciului la Umeri (8-9 februarie 2014)

Pe la-nceput de februarie, după tot scandalul legat de demolarea refugiilor din Piatra Craiului şi de interzicerea parcurgerii traseelor nemarcate, APNPC se hotărăşte să organizeze o întîlnire la sediul ei din Zărneşti, întîlnire la care am tinut să particip şi eu şi despre care nu vreau să povestesc aici.

Odată terminată intrunirea ne hotărîm să mergem spre Garofiţa Pietrei Craiului aşa că plecăm din Zărneşti spre Plaiul Foii unde lăsăm maşina şi ne echipăm. Din vorbă-n vorbă Andrei află că la cabană nu e nimic de mîncare şi nici de băut aşa că se cam pleoşteşte pentru că nu prea-şi luaseră la ei mare lucru. Ca să fie lumea mulţumită ne urcăm din nou în maşină şi revenim în Zărneşti pentru a-şi face şi ei ceva cumpărături, apoi din nou Plaiul Foii, echiparea şi la drum. Urcăm pe acelaşi drum pe care mai fusesem şi altă dată, respectiv pe piciorul Plaiului Mare, urmînd marcajele triunghi roşu şi triunghi albastru ce ne duc în Curmătura Foii, iar de aici pe o relativă curbă de nivel ce ne duce spre Poiana Tămăşelului.

Drumul l-am parcurs în mare parte pe întuneric însoţiţi de urme proaspete de ursoaică cu pui, apoi, după ce acestea s-au îndepărtat de poteca marcată, dîndu-ne speranţa că am scăpat de o eventuală întîlnire cu dihania, ne întîlnim cu urmele foarte proaspete ale unei turme de mistreţi. Dacă de urs nu prea mă tem, pentru că-l consider ceva mai inteligent şi mizez pe faptul că nici lui nu prea îi place să dea ochii cu noi, mistreţii mă cam stresează pentru că sunt proşti şi te-ar putea ataca mult mai uşor şi mai repede decît ar face-o un urs.

Aşadar iată-ne mergînd pe potecă, călcînd pe urmele proaspete de mistreţ, chiuind şi fluierînd pentru a minmiza posibilitatea întâlnirii cu turma. La un momentdat urmele au luat-o spre vale pe potecă rămînînd doar urma imensă a unui singur exemplar, probabil de dimensiuni impresionante.

Am ajuns cu bine în Poiana Tămăşelului de unde am început coborîrea spre cabană. Aici ne-am întîlnit cu persoane cunoscute precum Mac, Dana, Mircea, Diana şi Andreea.

La cabană, ca la cabană. O vorbă, un ceai o gustare apoi somn.

Dimineaţă, după micul dejun şi o cafea bună, plecăm spre Cerdacul Stanciului unde ajungem mult mai repede decît ne indicau timpii de pe marcaj.

Marele Grohotiş

Cabana Garofita Pietrei Craiului

Spre Cerdacul Stanciului

Seminţe de măr încolţite dintr-un cotor putrezit.(in pestera Stanciului)

In Peştera Stanciului

La Cerdacul Stanciului

La intrarea in Pestera Stanciului

Vizităm Peştera Stanciului apoi o luăm pe poteca marcată ce duce spre Umerii Pietrei Craiului, traversând Marele Grohotiţ şi tăind cărare prin porţiunile unde încă mai era depusă zăpadă. Nici acum nu suntem scutiţi de emoţiile mersului pe umre proaspete de animale. O ursoaică cu doi pui tocmai trecuse înaintea noastră şi ne aşteptam să dăm nas în nas cu ea la fiecare cotitură. Din fericire nu ne-am întîlnit cu ea.

La Marele Grohotiş

In depărtări ploua cam tare.

Ne-a taiat cărare.

Colţari originali

Iezerul

La umerii Pietrei Craiului ne oprim pentru o gustare apoi coborîm prin pădure pe marcajul ce ne scoate în Poiana Tămăşelului de unde ne întoarcem pe acelaşi drum pe care urcasem în ziua precedentă.